Kierowcy zespołu BMW Sauber mimo, że w kwalifikacjach przed GP Hiszpanii zanotowali znaczącą poprawę zdają sobie sprawę, że ich bolid, C29, może mieć problemy na wąskich i ciasnych zakrętach Księstwa Monako.
Pedro de la Rosa„Mój ostatni wyścig w Monte Carlo miał miejsce w 2002 roku, a ja finiszowałem na 10 pozycji w Jaguarze. Dla mnie to najtrudniejszy tor w całym sezonie, gdyż jest bardzo wymagający. Trzeba być bardzo skoncentrowanym, aby uniknąć najmniejszych błędów. Maksymalna ilość czasu na torze w treningach i dobry rytm są tutaj bardzo ważne. Potrzeba dużo siły dociskającej i dobrego bolidu na wąskie i wolne zakręty. Obawiam się, że możemy mieć problemy w Monako, więc nie spodziewam się łatwego weekendu. Po za torem rozumiem dlaczego ludzie uwielbiają przyjeżdżać do Monako, mimo, że to nie jest mój styl życia. Oni są na imprezie, podczas gdy my mamy inne plany i zadania. Z punktu widzenia kierowcy wyścigowego to raczej chaotyczny weekend, a z perspektywy fana musi to być świetna zabawa.”
Kamui Kobayashi
„To będzie mój pierwszy wyścig Formuły 1 w Monako, ale mam już jakieś, aczkolwiek nie najlepsze, doświadczenie z serii GP2. Oba wyścigi okazały się bardzo krótkie ze względu na wypadki, w których uczestniczyłem. Nie były moją winą, a takie rzeczy łatwo się zdarzają w Monako. Jazda tam bolidem Formuły 1 musi być fantastyczna. Jestem naprawdę podekscytowany i czekam na ten wyścig, zwłaszcza, że widzę jak poprawiamy się. Niestety wiem, że w Monako będzie ciężko kontynuować ten trend, gdyż nie sądzę, że nasz bolid jest idealny na wolne zakręty. Monako jest oczywiście bardzo wymagające dla kierowcy. Zdaję sobie sprawę, że mam możliwość poprawy, więc będę naciskał mocno i dam z siebie wszystko.”
10.05.2010 12:11
0
Na nawrocie bedzie zakrecal na trzy xD
10.05.2010 12:22
0
Albo odpinał przedni spojler ;]
10.05.2010 12:27
0
Ja mam nadzieje, że Kobayashi jednak odpuści ten wyścig, dla zdrowia swojego i innych
10.05.2010 12:27
0
Mam wrazenie ze piszacy regulamin zapomnieli, ze zakaz tankowania rowna sie zwiekszeniu pojemnosci zbiornika, co za tym idzie, dlugosc i szerokosc bolidu. A w Monaco cysterna trudno manewrowac.
10.05.2010 12:50
0
Renault będzie łatwiej bo mają najkrótszy bolid. Wierze w umiejętności Roberta i ściskam kciuki już od piątku za obydwu kierowców Renault!!
10.05.2010 12:52
0
A gdzie C29 nie ma problemów?
10.05.2010 12:55
0
No faktycznie może Kobajanek lepiej by zrobił jak by się wycofał bo jego long bolid będzie miał ciasno albo niech odpina przedni spojler . A tak na poważnie to zobaczcie jak ciasno było w Barcelonie było niebezpiecznie z bolidami dublowanymi a co dopiero w Monaco , mówią że to latanie helikopterem po pokoju.
10.05.2010 13:01
0
Pedro w piątkowych treningach przeszkodzić może nieco ruch uliczny :)
10.05.2010 13:04
0
Dokładnie... Na nawrcie mogą mieć problem swym węgorzem ;) Renia za to wciśnie sie wszędzie ;)
10.05.2010 13:25
0
@Kash nie przesadzaj ..... Hamilton juz testowal hamulce w ruchu ulicznym to dlaczego on by nie mial cos potestowac ;)
10.05.2010 13:26
0
tym bolidem cudów nie zdzialaja w Monaco, ale i tak gp Hiszpani było obiecujące dla Saubera.
10.05.2010 13:29
0
według mnie tor w Monaco bedzie dla Kubicy najlepszy a Sauber bedzie słabe
10.05.2010 14:32
0
Tym razem przygoda Kobayashiego będzie jeszcze krótsza, skończy ją z winy ogrodzenia w okół toru.
10.05.2010 14:36
0
czy w tym roku jest jakaś zmiana, jeżeli chodzi o wolne treningi, bo w latach ubiegłych zawsze były w czwartek
10.05.2010 14:39
0
Co tam C29 nie wyobrażam sobie dublowania. Zycze Sauberowi jak najlepiej ale znając zycie bedzie dzwon albo padnie silnik
10.05.2010 14:49
0
Kob w nawrót będzie na ręcznym wchodził bo inaczej nie wyrobi ;)
10.05.2010 15:13
0
14. 71830-----Teraz też tak jest treningi będą w czwartek
10.05.2010 15:16
0
Najwazniejsze zeby Robert byl w kwalifikacjach conajmniej 8, bo jesli bedzie w srodku to wiadomo co sie stanie. Moim zdaniem z 10 bolidow ukonczy wyscig i bedzie to przypominac destruction derby
10.05.2010 15:41
0
''...gdyż nie sądzę, że nasz bolid jest idealny na wolne zakręty.'' Oj i w szybkich zakrętach wasz bolid nie błyszczy. :) Pare moich słów. Jeżeli porównujemy C29 z R30 to jest znaczna różnica w długości i tu bez 2 zdań Reno będzie mieć przewage, ale nie odrazu nad wszystkimi.. Pomiędzy najkrótszym Renault a najdłuższym BMW jest 10 zespołów które nie są dłuższe od Renault o 30 cm, tylko o wiele mniej że to nie będzie robić ,,wielkiej'' różnicy.
10.05.2010 16:13
0
Ja myślę, że Monako będzie ostatecznym testem dla tegorocznych debiutantów (do których Kobayashiego też liczę), czy się do F1 nadają. Średnio wierzę, by wielu z nich dojechało do mety. A jeśli jeszcze popada...
10.05.2010 16:15
0
Ja myślę że jak będzie sucho to Chandhok i Senna nie dojadą
10.05.2010 17:21
0
Tą Furmanką to se Sauber może myśleć o dojechaniu do mety a to nie będzie łatwe.
10.05.2010 17:26
0
Będzie sie tam działo. Juz na pierwszych zakrętach wyscigu moze dojsc do... incydentow. Nie zdziwie sie jak juz na pierwszym okrązeniu wyjedzie Safety Car
10.05.2010 17:26
0
Pofantazjuję ale taki manewr przeszedł by do historii. Jeżeli by padało to ilość SC będzie tak duża że wyścig nie ukończy się przed regulaminowymi 2h. Wygrać może ten kierowca który nie zjedzie w ogóle na zmianę opon, byle nie popełniał błędów. Ale były by jaja.
10.05.2010 17:48
0
Jakoś nie moge wyobrazic sobie dublowania w Monako. Chyba tylko na prostej startowej po 1 zakręcie prosta i w tunelu. Będzie sie działo, jak by jeszcze deszcz popadał było by wielkie widowisko. W tamtym roku wyścig w Monako też był bardzo ekscytujący.
10.05.2010 17:51
0
24. sylb to byłoby nie zgodne z regulaminem :)
10.05.2010 18:02
0
jak popada w kwalifikacjach to bedzie cyrk na kółkach (chodzi mi o Q1) choć i bez tego bedzie w sobote niezle zamieszanie a w wyścigu jak popada to będzie praktycznie jazda za SC :/ ale przynajmniej pooglądamy kilka kraks ;)
10.05.2010 18:37
0
w deszczu nie trzeba zmieniać opon
10.05.2010 19:11
0
ok ale BMW w tym roku ma zupełnie problemy w 100%
10.05.2010 19:17
0
Mam nadzieje że robert dobrze sobie poradzi w monako. Bolid ma najkrótszy więc to jest plus, renia nie jest zbyt szybka - to musimy przyznać a na tym torze prędkość maksymalna tak się nie liczy jak w innych wiec kolejny plus, no i z tego co mi wiadomo to robert lubi uliczne tory :)
10.05.2010 19:20
0
Ja liczę że Robert jest w stanie nawet wygrać ten wyścig chociaż jest to wątpliwe ale miejsce 2-5 jest realne
10.05.2010 20:02
0
Pedro - w Monaco treningi odbywaja sie w czwartki ;)
10.05.2010 20:27
0
Oj tam, 30 cm to nie jest aż tak dużo, fakt, że nie zyskają, ale bez przesady:).
10.05.2010 21:07
0
WITAM CHCIAŁEM TYLKO DODAĆ ŻE NIE CHODZI TU TYLKO O DŁUGOŚĆ BOLIDU LECZ O ROZSTAW OSI A TU R30 MA JĄ NAJMNIEJSZĄ
10.05.2010 21:57
0
Jest szanasa - kręty tor relatywnie niewielka szybkość. Duuużo chamowania. Aerodynamika ma mniejsze znaczenie a liczy się głównie trakcja i przyczepność mechaniczna. Wyzwanie dla skrzyni i przeniesienia napędu. Widzę Roberta na pudle!!!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się